64. MDF: POZORIŠTE MLADIH SARAJEVO, "CVRČAK I MRAV"
Neću basnu, hoću bajku
Izvedba predstave 'Cvrčak i mrav' nema slabih elemenata ni u jednom segmentu, od jasne fabule i poruke u dinamičnoj izvedbi kojom dominira izuzetno dobra glazba preko uigrane glumačke ekipe do pametno smišljenih kostima i vizualno dopadljivog ambijenta
Objavljeno: 11.9.2024. 9:49:28
"Crv i mrav" / MDF Šibenik

Taman kada pomislite da ste vidjeli manje-više sve varijante Ezopove basne Cvrčak i mrav u rasponu od veličanja rada i pljuvanja po glazbenicima – lezilebovićima do pragmatičnog prihvaćanja  glazbe jer trudbenici uz nju poletnije rade, pred kraj 64. Međunarodnog dječjeg festivala u Šibeniku (22.6.-6.72024.) se sa svojom  predstavom Cvrčak i mrav pojavilo Pozorište mladih Sarajevo u kojoj autor Rade Pavelkić, iako temom prati Ezopa, odbija prihvatiti poznatu basnu i radije se okreće bajci (4.7.2024.) što redatelj Adis Bakrač s odličnim ansamblom bespogovorno realizira.

Istraživač (Mirza Dervišić) zalazi u šumu (scenograf Narda Nikšić) kako bi iz blizine pratio život buba koje tamo nalazi:  raspjevanog Cvrčka (Edin Avdagić), marljive mrave (Mrav – Edis Bilić, Mravka – Ajla Cabrera, Mravko – Elma Ahmetović) i uvijek „dobro“ informiranu Bubu Maru (Suada Ahmetašević). Svi su kostimi (Amna Kunovac Zekić) izvanredno dobro pogođeni jer bojom i oblikom odražavaju ne samo izgled već i „djelatnost“ pojedinog insekta (gitara, šljemovi, točkasti plašt i torbica). Ukratko, cvrčak svojim sviranjem i pjevanjem (glazba Hamdija Salihbegović, Nedžad Merdžanović) uveseljava male mrave, ali ih također bodri dok rade, a ni Buba Mara nije prema Cvrčku ravnodušna… Iako brižan Mrav nuka Cvrčka na gradnju kuće jer će kad-tad doći zima, ovaj to sav zanesen odbija jer je „cijela livada njegov dom“ (slično ako što  je Shakespeareu cijeli svijet pozornica). Razgovor Cvrčka s kratkoživućom Leptiricom (Ajla Cabrera) pokazuje ljepotu života, susret s Gavranom (Mirza Dervišić) prikazuje samodopadnost (u poznatoj basni lisica je gavranu laskala da lijepo pjeva kako bi otvorio kljun i ispustio sir), a Buba Mara, uvrijeđena što Cvrčak nije došao u njezinu kuću,  ocrnjuje Cvrčka (mada šarmantni, ovi dodaci nisu bili nužni jer ni u čemu nisu utjecali na priču). Dolaskom zime, nitko na livadi ne želi u svoj dom prihvatiti Cvrčka, što je u duhu Ezopove basne u kojoj Cvrčak umire od hladnoće na što ga Mrav poučno upućuje. „Ne želim basnu nego bajku“, kaže Cvrčak i pjesmom usred zime stvori proljeće, što sve preobražava u dobročinitelje: nevaljala Buba Mara se pokaje zbog ružnih riječi, a mravi ga pozovu u svoj dom.

Izvedba predstave Cvrčak i mrav nema slabih elemenata ni u jednom segmentu, od jasne fabule i poruke u dinamičnoj izvedbi kojom dominira izuzetno dobra glazba (i nenadmašni  Avdagić u ulozi Cvrčka) preko uigrane glumačke ekipe do pametno smišljenih kostima i vizualno dopadljivog ambijenta. Samo se mogu nadati da će predstava obići mnoga mjesta i igrati pred bojnom publikom.