TRIKO CIRKUS TEATAR: "INTERNET GENIJALCI"
Pametno i zabavno
Predstava 'Internet genijalci' pokazuje da pametno i zabavno ne pripadaju neprijateljskim taborima i da bi slične predstave možda mogle postati relevantne za nove informacije
Objavljeno: 13.3.2023. 11:55:08
"Internet genijalci" / Martin Bukvić

Često čujem od posjetitelja kazališta da odlaze na predstave kako bi se zabavili i ukoliko se nisu dovoljno (ili uopće) smijali (koji puta zbog teme, a ne zbog izvedbe!), odlaze nezadovoljni. Mogu razumjeti da u kazalištu traže svojevrsnu „zaštitu“ od svakodnevice, ali mislim da je kazalište ipak (metaforično rečeno) „zaduženo“ za prikaz bilo aktualnih bilo „vječnih“ tema. I doista, u posljednje se vrijeme sve više predstava bavi jednom, naoko bezazlenom, no zapravo opasnom temom, a to je korištenje interneta.

Elektronička pošta, razne marketinške ponude ili stalna prisutnost na društvenim mrežama ne samo da rađaju ovisnost nego, za „slabije“ pojedince, mogu postati kobnim! Krilatica „znanje je moć“ neočekivano dobiva dvostruko  značenje: oni koji „znaju“ mogu povrijediti (emotivno, financijski) one koji su nedovoljno pronicljivi ili su pak previše blagonakloni. Pravovremeno upoznavanje sa „zamkama“ zlonamjernih korisnika može pomoći da ih se izbjegne pa je u produkciji zagrebačke kazališne družine Triko Cirkus Teatra nastala (povodom tjedna sigurnosti na internetu) predstava Internet genijalcI Marije Antić u režiji Ive Peter-Dragan u kojoj „pametno-šašavo-kreativni trio mladih internauta“ (Tea Šimić, Bojan Ban, Filip Lugarić) na dostupan i zabavan način podučava mladu publiku o raznim internetskim smicalicama (Studio, 12.2.2023.).

Maša, Net i Alex odabirom primjera nastoje djeci objasniti (nije ni nama bilo na odmet) pravila i običaje pri uporabi interneta  pa metodom pitanja i odgovora („Pitajte, ne skrolajte“) tumače kako nije u redu bez dozvole objavljivati „privatne stvari“ (fotografija Tibora kako spava s plišanim zekom; to se može „popraviti“ ako svi stave svoje fotografije s plišancima), kako se preko „ključne riječi“ može naći željena informacija, kako zaštiti osobne podatke, kako procijeniti jesu li neke ponude lažne („predobre da bi bile istinite“) i slično. Svo troje vješto koriste cirkuske elemente, svo troje dobro pjevaju (odlična glazba Matije Antolića) i svo troje spretno slažu scenu od šupljih kubusa, i budući da djeluju kao djeca iz susjedstva (kostimi Tatjana Štasni) mlada im publika vjeruje.

Predstava Internet genijalci pokazuje da pametno i zabavno ne pripadaju neprijateljskim taborima i da bi slične predstave možda mogle postati relevantne za nove informacije.