34. GAVELLINE VEČERI: MESTNO GLEDALIŠČE LJUBLJANA, "ADDAMSOVI"
Normalni i oni drugi
Scene koje se monotono slažu jedna za drugom predstavu čine rascjepkanom, poništavaju njezinu dinamiku i otklanjaju bilo kakvo scensko uzbuđenje
Objavljeno: 4.1.2020. 16:43:06
"Addamsovi" / Gavella / Promo

Program 34. Gavellinih večeri (11.-23.10.2019.) obilovao je predstavama nastalim izvan zagrebačkih kazališta pa je  završnica (nakon dodjele nagrada) pripala mjuziklu „Addamsovi“ u režiji Aleksandra Popovskog i izvedbi Gradskog kazališta Ljubljana (Mestno gledališče ljubljansko).

Obitelj Addams je čudna obitelj čije bismo ponašanje i izgled mogli okarakterizirati morbidnim: podjednako članovima obitelji smatraju žive i mrtve, odijevaju se isključivo u crno, a za  pojam „normalno“ tvrde da je iluzija! Uostalom, najbolje njihov svjetonazor izražava majka obitelji Morticija izjavom: „Što je za pauka  normalno, za muhu je katastrofa.“ Zastrašujući sumorni izgledi, sklonost crnom humoru i makabrični karakteri članova obitelji Addams plod su mašte autora crtanih filmova Charlesa Addamsa (1912.-1988.). Godine 2010. na Broadwayu  je izveden mjuzikl „The Addams Family“ skladatelja i autora stihova Andrewa Lippa  uz suradnju tekstopisaca Marshalla Brickmana i Ricka Elicea, a slovenska praizvedba u prijevodu Andreja Rozmana Roze održana je 4.4.2019.

Na sceni uokvirenoj zastrašujućim detaljima i ispunjenoj dimom (Urša Vidic), odjeveni (Jelena Proković) na očekivani način (Addamsovi u crno, obitelj Krneki u svjetlo) i zamaskirani (Špela Ema Veble) kako bi izazivali jezu (Addamsovi i sluga Krč) ili nudili običan izgled (Krneki), članovi dviju obitelji  se susreću kako bi se upoznali jer se Srijeda Addams (Viktorija Bencik Emeršič) i Lukas Krneki (Matic Lukšič) žele vjenčati. I dok „normalni“ Krneki, iako malo zbunjeni, ne uočavaju nikakvu prepreku u budućnosti mladih ljudi, roditelji Addams su itekako zabrinuti (osobito kada  njihova kćer odjene žutu haljinu!).

Duhovit tekst, šarmantni glumci koji su ujedno odlični pjevači (Iva Kranjc Bagola i Uroš Smolej kao roditelji Addams te  Barbara Ribnikar i Robert Korošec kao roditelji Krneki), zanimljiva  vizualnost  i neobične poruke (u svijetu čudnih iskrenost je standardna pojava) pretpostavljali bi zanimljivu i dopadljivu  predstavu. No, nažalost, scene koje se monotono slažu jedna za drugom predstavu čine rascjepkanom, poništavaju njezinu dinamiku i otklanjaju bilo kakvo scensko uzbuđenje.