EXIT - PINKLEC - POCO LOCO: "POLA-POLA"
"Pola-pola" polovične kvalitete
Tema predstave "Pola-pola", nastale u koprodukciji Kazališne družine Pinklec, Teatra Exit te Teatra Poco Loco te režiji Renate Carole Gatice, nudila je puno više, no što nam je predstava sama ponudila. Ostaje vidjeti kako će na nju reagirati mladi gledatelji kojima je i namijenjena
Objavljeno: 23.2.2016. 0:38:05
Autor: Ozana Iveković
"Pola-pola" / Teatar Poco Loco

U subotu, 20. veljače u Tetaru Exit održan je prvi dio zagrebačke premijere predstave "Pola-pola" nastale u koprodukciji Kazališne družine Pinklec, Teatra Exit te Teatra Poco Loco te režiji Renate Carole Gatice. Kako predstava ima dvije paralelne podjele, u premijernoj zagrebačkoj nastupili su Karolina Horvat u ulozi Nike, Bruno Kontrec u ulozi Andrije, Maja Katić kao mama te Igor Baksa kao tata. Tekst potpisuje Milena Bogavac, spisateljica i dramaturginja iz Beograda.

Predstava je koncipirana kao rock koncert pri čemu se glazbene dionice izmjenjuju s govornim dijelovima. U njima pratimo sudbine djevojčice Nike čiji se roditelji rastaju te dječaka Andrije koji je sve to već prošao i još uvijek prolazi sa svojim roditeljima koji se stalno svađaju i mire. Nika prolazi kroz veliku životnu i identitetsku krizu, dok joj Andrija pokušava pomoći u mjeri u kojoj ga Nika pripušta u svoj život. Na kraju se sve povoljno rješava (zbivanja na sceni obuhvaćaju period od nekoliko godina) tako što Nika i Andrija otkrivaju da se vole, odlučuju se vjenčati i imati sasvim drugačiji brak od brakova njihovih roditelja.

Razrješenje zapleta ljubavlju između Nike i Andrije nije osobito uvjerljivo ako je suditi prema onome što se u ovakvim situacijama obično događa u realnom životu. Da je ostalo na tome da se Nika pomirila s mamom i sa cijelom situacijom i napokon našla svoj životni put, situacija bi se razriješila onako kako se to često događa. Djeca prođu kroz fazu krize zbog razvoda roditelja i na kraju prihvate dane okolnosti. Ovako se, zbog „pobjede“ ljubavi uvodi nešto što zapravo ne funkcionira, u konkretnom slučaju niti s obzirom na stvarnost, a ni dramaturški jer nasilno i naglo završava cijelu priču.

U okolnostima koje diktira cijela koncepcija predstave, režijski je učinjeno maksimalno koliko se moglo. Rad s glumcima, slijedi iz svega rečenoga, nije zadovoljavajući.Koncepcija predstave kao koncerta nije osobito nova, a u konkretnom slučaju djeluje isforsirano, budući da glumcima nije uvijek lako prelaziti iz pjevanih u govorene dijelove. Zbog toga je nekima od njih i gluma vrlo često u povišenom i histeričnom tonu što se samo donekle da opravdati potrebama radnje i priče. Jedino Maja Katić u određenim trenucima pokazuje znakove istinske proživljenosti uloge (recimo u posljednjem razgovoru sa kćeri kada joj priopćava da je našla novu ljubav) tako da lik mame djeluje najautentičnije.

Koncepcija koncerta je umnogome odredila i rješenje scene koje je u takvim okvirima prilično dobro izvedeno. Omogućuje glumcima kretanje i funkcionira u predočavanju različitih prostora u kojima se radnja odvija. Tome pripomažu i projekcije koje katkada označavaju točna mjesta zbivanja, a katkada, dosta uspješno, komentiraju radnju.

Kostimi su također multifunkcionalni jer uz minimalne dodatke i izmjene prikazuju promjene koje lik prolazi (pogotovo Nika), a koji puta potpomažu transformaciju iz jednog lika u drugi (Maja Katić se tako iz lika mame pretvara u lik TV voditeljice).

U cjelini gledano, tema je nudila puno više i mogla se napraviti predstava koja bi bila kvalitetnija od "Pola-pola". Ipak, ostaje vidjeti kako će na nju reagirati mladi gledatelji kojima je i namijenjena.