28. SLUK: KL ZADAR, "CAFFE KRALJEVSTVO"
Pobunom do sreće
Slažem se sa 'zagriženim' znalcima da predstava Caffe Kraljevstvo pripada više dramskom nego lutkarskom kazalištu, a to prilično jasno dokazuje upravo ono što joj osigurava simpatije publike – odlična gluma Dominika Karakašića i Irene Bausović Tomljanović
Objavljeno: 24.6.2021. 9:58:43
KL Zadar, "Caffe Kraljevstvo" / Promo

Dramatičar (i dramaturg) Patrik Gregurec i redatelj (i glumac-lutkar) Vanja Jovanović odlučili su stvoriti svojevrsnu anti-bajku pa umjesto da zanemarena djevojčica postane princeza, prava princeza postaje – konobarica! Naime, mala se princeza ne želi družiti s drugim „finim“ djevojčicama niti se udati za bogatog starog kralja, nego prijateljuje s dvorskim šegrtom Mirkecom i želi raditi kao konobarica! Kada su je roditelji zbog neposluha prognali iz doma, ona s Mirkecom otvara kafić na čijem ulazu stoji natpis Caffe Kraljevstvo jer prava princeza nikada ne ostaje bez kraljevstva; ovaj puta po njezinu izboru!

Predstava Caffe Kraljevstvo Kazališta lutaka Zadar  sudjelovala je u programu 28. SLUK-a u Osijeku (26. 5. 2021.) gdje se zakitila glumačkim nagradama i nagradom za režiju. Izvanredni glumački par Dominik Karakašić i Irena Bausović Tomljanović sjajno su odglumili različite karaktere, dopunivši cjeloviti dojam animacijom predmeta, preciznije šalica (princeza, kraljica, kralj, Mirkec) i boca (odličan prikaz prosaca i princezina progona).

Iako animacija predmeta ukazuje na lutkarske elemente predstave, ipak je to u suštini dramska predstava jer se animacijom podcrtavaju, ali ne nadomještavaju karakteri u interpretaciji glumaca. Dio predstave kojim se prikazuje zabava priređena u čast prosaca, njihovi karakteri (različitim oblicima čaša i boca) i nadmetanje  za princezinu ruku je, po mojem sudu, jedini pravi lutkarski moment. Posebno je dobro osmišljen jako stari imućni kralj (butelja na škripavim kolicima) kojeg princeza s gnušanjem odbija, zbog čega on kraljevstvu prijeti ratom. U tom se trenutku dvorjani obrušavaju na princezu što je izvedeno slijevanjem velike količine vode iz svih raspoloživih boca (visećih i stojećih) na malu crvenu šalica s bijelim točkicama. U tom trenutku predmet doista djeluje kao bespomoćna i krhka djevojka, a njezin izgon podcrtava dramatična glazba (Tomislav Pehar). Prikaz prognane princeze dočarava Bausović Tomljanović sa šalicom ispred spuštenog zastora (kraljevstvo za nju više ne postoji!), no u pomoć joj dolazi prijatelj Mirkec, Karakašić sa svojom šalicom i oni osnivaju svoj kafić Kraljevstvo. Ali, tu opet lutkarsko umijeće ustupa mjesto dramskoj izvedbi.

Slažem se sa „zagriženim“ znalcima da predstava Caffe Kraljevstvo pripada više dramskom nego lutkarskom kazalištu, a to prilično jasno dokazuje upravo ono što joj osigurava simpatije publike – odlična gluma Dominika Karakašića i Irene Bausović Tomljanović.