ALL STRINGS ATTACHED, KLAPA 3
Veliki projekt (i) osječke akademije stigao do Granade
U Granadi je 8. svibnja u sklopu lutkarskog europskog projekta "All Strings Attached" premijerno prikazan film "Fragile", Umjetničke akademije u Osijeku, koji prati nastanak istoimene predstave čija će premijera biti vrhunac cijelog projekta
Objavljeno: 13.5.2017. 8:29:55
Partneri iz Ljubljane i Osijeka na izložbi "Pioniri europskog lutkarstva" / Nenad Srdoč

Veliki putujući lutkarski projekt Kreativne Europe, All Strings Attached (više o projektu pročitajte ovdje), stigao je do svoje treće stanice, Granade, gdje se pridružio lutkarskom festivalu Rinconcillo de Cristobica. U sklopu festivala je 9. svibnja u centru Federico García Lorca otvorena velika izložba "Pioniri europskog lutkarstva", a publika je mogla vidjeti i predstave "Duh lutkarske prošlosti", kazališta Títeres Etcétera iz Granade, "Doktor Faust" Lutkovnog gledališta Ljubljana iz Slovenije i "Od 3 do 93. Veličanstveno djelo" kazališta Cassiopea iz Italije. Organizirana su i brojna predavanja, seminari i radionice restauracije lutaka.

Jedan od centralnih događaja ovog mini festivala bila je premijera kratkog filma "Fragile", Umjetničke akademije iz Osijeka. Film prati nastanak istoimene predstave koja će svjetsku premijeru imati 30. lipnja na festivalu Mittlefest u talijanskom gradu Cividale del Friuli. Upravo ta predstava, u kojoj sudjeluju studenti završne godine glume i lutkarstva te asistenti i docenti Umjetničke akademije,  označit će vrhunac dvogodišnjeg projekta te će se u njoj važan dio povijesti lutkarstva susresti sa sadašnjošću s pogledom prema budućnosti lutkarstva. Uz film "Fragile", predstavnici UAOS-a, Igor Tretinjak, Antonija Matić i Barbara Balen publici su predstavili osječku akademiju te prikazali kratki film o lutkarstvu na akademiji.

Cilj projekta "All Strings Attached" očuvanje je i promocija tradicije lutkarstva iz prvih desetljeća 20. stoljeća, usmjereno na tri važna lutkarska opusa nastala u tri različite sredine u isto vrijeme. Riječ je o Talijanu koji je uhvatio svjetsku slavu Vittoriju Podrecci, ocu profesionalnog slovenskog lutkarstva Milanu Klemenčiču i Hermenegildu Lanzu koji je s Federicom Garcíom Lorcom i Manuelom de Fallom upravo u Granadi izveo španjolsko lutkarstvo iz višestoljetnog mraka u živu i propulzivnu avangardu i budućnost.

Dijelovi opusa velike trojke kroz projekt su se restaurirali i oblikovali u izložbu koja je, zajedno sa spomenutim predstavama te seminarima i radionicama, dosad obišla Ljubljanu, Osijek i Granadu, a veliku lutkarsku priču u Cividaleu će zaključiti, između ostaloga, predstava "Fragile".