TEATAR TIRENA: "D(N)O DNA"
Ni mama, ni učiteljica, nego - Tirena!
Bez obzira na odgojno-obrazovni pristup, predstava 'D(n)o dna' Teatra Tirena ima vrlo čvrstu scensku priču i izvedbu najviše zahvaljujući entuzijazmu troje mladih izvođača
Objavljeno: 25.11.2016. 0:50:36
"D(n)o dna" / tirena.hr

Teatar „Tirena“ ima misiju da popravi svijet... dobro, ne baš čitav svijet - bližu (ponekad i dalju) okolicu (i okolinu). Jer, svako dugo putovanje počinje prvim korakom, pa tako i Teatar „Tirena“ nastoji ukazati onim najmlađima i mladima što ne valja i što bi moglo biti bolje. Ali oni svojim predstavama ne govore „s visoka“, ne „tupe“ svoju (uglavnom) mladu publiku, nego im pokušavaju argumentirano objasniti zašto ono što je mnogima „fora“ i „cool“, zapravo to uopće nije.

Svojedobno sam ih slijedila po školama i sjedila u zadnjoj klupi gledajući kako se trude i, sudeći po reakcijama učenika/ca , uspijevaju barem po nekome od njih objasniti što i kako. Uspostavljanjem „Zmajevog gnijezda“ (Medveščak 2, Zagreb), sedam nezavisnih kazališta (a tu je i „Tirena“) ima bolje uvjete rada, publika dolazi k njima i konačno ih i ja mogu vidjeti u nekakvim normalnim kazališnim uvjetima.

Predstava „D(n)o dna“ (premijera u proljeće 2016.) prema tekstu (izrazito darovite) Nine Horvat  i u režiji Tine Hofman, bavi se počecima konzumacije alkohola u tinejdžerskoj dobi , povodima i posljedicama. Na izrazito duhovit način Goran Guksić, Paola Slavica i Veno Parašilovac prikazuju razloge  pijenja, vrste pijanaca, ponašanje pod utjecajem pića, tegobe mamurluka, ali i  načine kojima se mogu ublažiti posljedice... Čak i kada oponašaju odrasle, to čine na takav način, da svojoj publici ukažu na situacije koje mogu izmaći kontroli i zbog kojih se trebaju obratiti svojim najbližima.

Po reakcijama  publike je očigledno da prepoznaju obrasce ponašanja, odnosno svoje prijatelje, budući da je tekst nastao „na terenu“, kroz razgovore i  već prerano stečena iskustva. Budući da naša sredina tolerira alkohol kao način veselja i tuge, kao obiteljske i poslovne proslave, ne treba iznenaditi da  nerijetko „tulumi“ školske populacije završavaju ispumpavanjima želuca...

Bez obzira na odgojno-obrazovni  pristup, predstava „D(n)o dna“ ima vrlo čvrstu scensku priču i izvedbu (glazba Darko Horvat, kostimi Suzana Tkalčec, scenografija Ana Rimac), najviše zahvaljujući entuzijazmu troje mladih izvođača.