GKL RIJEKA: "SNJEGULJICA D.D."
Snjeguljica više ne vjeruje u bajke
„Snjeguljica d.d.“, Gradskog kazališta lutaka Rijeka, vrlo je zabavna predstava za nas velike, a mališanima neka učiteljice objašnjavaju kamo je nestao kraljević
Objavljeno: 5.3.2016. 5:22:20
Snjeguljica d.d. / gkl-rijeka.hr

Gradsko kazalište lutaka Rijeka na svom repertoaru od 11. veljače 2016. ima novo uprizorenje poznate bajke braće GrimmSnjeguljica“ u režiji Serđa Dlačića. Međutim, naslov ima malu, ali znakovitu promjenu i glasi „Snjeguljica d.d.“, s napomenom da se radi o realističnoj bajci.

Vrlo duhovit tekst napisala je Vedrana Balen Spinčić, ali bolje odgovara populaciji od 20, 30 ili 40­ plus, nego 4+, kako stoji u kazališnoj cedulji. Naime, da je Snjeguljica postala živčana poslovna žena, koja se onesvješćuje zato jer zec govori ili da joj treba rehabilitacija kako bi ponovo povjerovala u svijet bajki, teško da je razumljivo onim najmlađima. Ili zgodna, ali njima vjerojatno  nerazumljiva opaska: „Je li Titanic mogao izbjeći svoju santu?“ Osobno  sam silno uživala u višeslojnosti i duhovitosti tekst te promjeni uloga likova, kao kada se primjerice otkrije da Hunter nije lovac, nego policijski inspektor Lovčević koji... ma neću ispričati rasplet.

Uvodna scena smještena je u zračnoj luci gdje se prvi puta susrećemo s mrzovoljnom, gotovo opakom mladom ženom, Snjeguljicom, koju sjajno utjelovljuje kazališna prinova Petra Šarac. Nakon što zaključuje da joj ni patuljci ni zec ne znače ništa, ipak pristane odslušati svoju bajkovitu povijest i ulazimo u svijet lutaka.

Dopadljivu, ekonomičnu i funkcionalnu scenografiju osmislila je Luči Vidanović, ujedno kreatorica i tehnologinja lutaka. Dok su patuljci besprijekorni, likovi maćehe i Snjeguljice, koje bi morale biti naglašeno privlačne (jer zbog toga iskrsava rivalstvo koje vodi nevolji), izgledaju baš ružno.Teško mi je zaključiti zašto je to tako, jer nema nikakve naznake da se radi o ironijskom odmaku. Čarobno ogledalo je osmišljeno vrlo maštovito: rastezljivo srebrno platno služi kao paravan glumcu koji u njega uranja lice ili ruke, čime Ogledalu daje živost i moć. Skladatelj Igor Karlić napisao je glazbu koja blago podsjeća na zbor patuljaka iz poznatog crtanog filma, ali je dovoljno drugačija.

Uz već spomenutu krasnu Petru Šarac (dobra je i kao glumica i kao animatorica), pune ruke dobro obavljenog posla imaju Zlatko Vicić, Alex Đaković i David Petrović te Dubravka Tintor pod mentorstvom Almire Štifanić. Neki su animatorski potezi zbilja dovitljivi, poput situacije kada ima puno lutaka a malo ruku, pa patuljak otiđe nekamo nešto obaviti. Sve u svemu, „Snjeguljica d.d.“ je za nas velike, a mališanima neka učiteljice objašnjavaju  kamo je nestao kraljević! Ja znam!