Uloga Hamleta jedna je od najprivlačnijih kazališnih uloga, no u pravilu je rezervirana za muške glumce. Jeste li se nadali da ćete se i vi naći u njegovoj koži?
Još tijekom studija glume priželjkivala sam zaigrati Hamleta, ali nisam bila sigurna da će mi se taj san da zaigram tu gotovo sveobuhvatnu ulogu koja je otvorena mahom bezbrojnim interpretacijama, ikada ostvariti.
Na koji način ste pripremali tu sveobuhvatnu ulogu?
U procesu pokusa značajnu pažnju posvetili smo odnosu Hamleta prema samome sebi. U mojoj verziji, Hamlet u neku ruku, već doživljava slom i prije početka radnje - smrću oca spoznaje da je ona živjela u laži – nijekala je vlastiti spol kako bi udovoljila ocu i nije doista živjela vlastitu istinu. Stoga su svi njezini postupci koji slijede dio tog rasapa.
Što komad dobiva činjenicom da Hamleta igra žena?
Sigurna sam da tekst, koji ostaje isti – čvrsto se držimo napisanog – dobiva drugo značenje. Pritom vlastito značenje i spoznaje koje otkrivam stalno iznova iščitavajući tekst, ne želim nametati publici kao jedino viđenje teksta u ovoj našoj verziji: cilj mi je potaknuti raspravu o reinterpretaciji Hamleta i na svjež način iznijeti pitanja koja on/ona postavlja.
No Hamlet kao žena otvara i druga pitanja.
Tako je. Između ostalog, postavljamo i pitanje o zastupljenosti žena na vodećim položajima te propitkujemo prirodu odgovornosti na jasniji način nego što je to moguće kada Hamleta igra muškarac: muške kušnje na vodećim položajima odveć su poznate, a promjena spola znači i ulazak u nepoznato. Time možemo možda i dublje zaroniti u dramu.
Iako su mnogi prije vas pokušali definirati bit Hamleta, kako biste vi odredili taj svevremeni lik i komad?
Iako se bavi životnim bivanjem, Hamlet ne može odgovoriti na pitanje što znači biti čovjekom na jednostavan način – to nije ni moguće, ali bit ove drame jest u pitanju, a to postavljanje pitanja uvijek treba iznova oživjeti u svakoj novoj verziji Hamleta. Nadam se da ćemo baciti novo svjetlo na poznate stihove.