FILIP KRENUS O "HAMLETU", MIDSUMMER SCENE
"Ženomrštvo drukčije zvuči kada teške riječi žena izgovara drugoj ženi"
Uoči predstave 'Hamlet', koja će u sklopu Midsummer Scene festivala igrati na dubrovačkoj tvrđavi Lovrijenac 21. lipnja do 7. srpnja, pročitajte što je o predstavi, ženskom Hamletu, promijenjenim odnosima i samom festivalu rekao producent festivala Filip Krenus koji u predstavi glumi Polonija
Objavljeno: 13.6.2016. 2:41:26
Izvor: kritikaz.com
Autor: Sanja Fligić
Filip Krenus / www.andybarkerphotography.co.uk

O izboru glumice

Izbor glumice za ulogu Hamleta prvenstveno je ovisio o izboru pravog izvođača, a Helen Millar, koja je na Midsummer Scene Festivalu lani nastupila u ulozi Olivije u komediji "Na Tri kralja", posjeduje iskustvo, širinu i posebnost koja je potrebna za takvu rolu. Na ruku nam ide činjenica da se u britanskom kazalištu otvara teren za revaloriziranje glumačkih podjela u klasičnim komadima gdje je omjer uvelike bio na strani muškaraca. Emma Rice, nova ravnateljica Shakespeareovog Globea, u prvoj je predstavi pod svojom upravom upravo postavila "San ivanjske noći" u kojoj su mnogi likovi promijenili spol i to je uvelike osvježilo tekst.

O ženskom Hamletu

Redateljica našeg Hamleta Helen Tennison je nakon izbora glavne glumice stvorila koncept predstave oko nje/njega. Ne pretvaramo se da je naš Hamlet muškarac, nego žena koja je svjesno odlučila živjeti kao muškarac u muškom svijetu, kako zbog društvenih, tako i političkih uvjeta.

O promjeni odnosa među likovima

Novim se iščitavanjem teksta odnosi u drami, pogotovo odnos između Hamleta i Ofelije te Hamleta i Gertrude, obasjavaju drugim svjetlom. Ovo je jedna od najpoznatijih drama na svijetu i stoga je izazov taj tekst iznova učiniti svježim i iznenađujućim. Ženomrštvo koje se pojavljuje u odnosu između Ofelije i Hamleta dobiva novo značenje kada te teške riječi žena izgovara drugoj ženi. To nas potiče da razmislimo o razlozima takvih postupaka.


Lindsay Grimes kao Hamlet u produkciji The Alternative Arts Collective (2011.) 

O ostalim odstupanjima od originala

Drugo odstupanje od spolne odrednice izvornika jest da su u našoj verziji Rosencrantz i Guildernstern muško-ženski ljubavni par koji je saživio do te mjere da su čak počeli nalikovati jedno drugome i istovjetno se odijevati. Oni djelomično mogu poslužiti i kao zrcalo odnosu Hamleta i Ofelije i ponuditi Hamletu drukčije mogućnosti bivanja ženom u Elsinoreu.

O Midsummer Scene festivalu

Midsummer Scene ulazi u svoju treću sezonu i nju obilježava širenje, kako programa, tako i izvedbenog prostora. Ove godine naša lanjska predstava "Na Tri kralja" kreće na međunarodna gostovanja, a "Hamlet" će se nakon Dubrovnika izvesti u Londonu. Ovaj jedini kazališni festival na engleskom jeziku u Hrvatskoj, koji je projekt Grada Dubrovnika i Turističke zajednice grada Dubrovnika, a ostvaruje se u koprodukciji Brilliant Eventsa iz Dubrovnika i produkcijske kuće Honey-tongued Theatre Productions, od samoga začetka ima međunarodni karakter i kao okosnicu želimo zadržati postavljanje klasičnih tekstova oko kojeg ćemo širiti program. Kako još nemamo glavnog pokrovitelja, uvelike ovisimo o sponzorima i, dakako, naše predstave moraju biti rasprodane kako bismo pokrili troškove. Stoga program, ne idući nauštrb kvaliteti, mora uzimati u obzir i komercijalni aspekt.


"San ljetne noći" iz 2014. godine

O ovogodišnjem programu festivala i zanimljivoj najavi sljedeće sezone

Osim Dubrovačkog simfonijskog orkestra koji, kao i lani, i ove godine nastupa  na Lovrijencu u sklopu festivala u večeri koju smo nazvali Midsummer Night's Music, posebnom izvedbom prizora iz Držićevih komedija u engleskom prijevodu, najavljujemo sezonu 2017. kada stiže još jedna velika obljetnica – 450. godišnjica smrti našeg najvećeg komediografa Marina Držića. Tu izvedbu ostvarujemo u suradnji s Domom Marina Držića. Verzija teksta po kojem radimo jest ona objavljena u takozvanom Prvom foliju gdje su interpunkcija i način na koji su riječi sročene u neku ruku didaskalije koje pomažu glumcu otkriti koja bi se riječ trebala naglasiti i kakvim ritmom krenuti u određenu repliku. 

Najnovije:
RAZGOVOR: ANJA ĐURINOVIĆ, SELMA SAUERBORN I MARIJANA MATOKOVIĆ
„Pozdrav igri! Tijelu, riječi, misli, smislu"
U subotu 28. rujna u Teatru &TD održat će se premijerna izvedba predstave 'Pozdravi Pozdravima' kojom autorski tim Anja Đurinović, Selma Sauerborn, Marijana Matoković i Natalija Manojlović Varga odaju počast antologijskoj predstavi 'Pozdravi' premijerno izvedenoj prije 50 godina na kazališnom festivalu Dani mladog teatra u Teatru &TD. O utjecaju kultne Kazališne radionice Pozdravi i predstave na njih te o svježem pozdravu pozdravima naš je Igor porazgovarao s suautoricama i izvođačicama Anjom, Selmom i Marijanom
BENJAMIN ZAJC
„Ako mi je na ruci ožiljak koji mi je nanijela osoba koja me trebala voljeti, oko njega ću kroz performans napraviti još sto ožiljaka i postat će lijepa uspomena na lijep performans“
U petak 31. svibnja u Staroj mestnoj elektratni u Ljubljani Benjamin Zajc je izveo jedinstven performans EROTOMANIA. Kako nismo uspjeli doći na performans o kojemu se danima nakon pričalo, šaputalo i urlalo, odlučili smo najdražeg nam slovenskog lutkarskog dramaturga, kritičara i performera Benjamina povući za rukav i izvući iz njega maksimalno informacija o performansu, njegovim motivima i posljedicama
RAZGOVOR: TONI LEAKOVIĆ I ANDRIJA KRIŠTOF
"Zaigrat ćemo lutkarske minijature za bebe, ali i 18+ koje se ne igraju kad su djeca u blizini"
Prvi silbenski KUK, festival „Kazalište u koferu“, otvorit će uz Marijanu Matoković i mladi, a već sad ludo dobri glumci, lutkari i lutkarski pedagozi Toni Leaković i Andrija Krišof s kojima smo porazgovarali o predstavama s kojima stižu na KUK i radionici koju su pripremili za mlađahne Silbenjane
MARIJANA MATOKOVIĆ, INTERVJU
„Na Silbu dolazim s punim koferom smijeha, fizičkog teatra i zabave“
Prvi silbenski KUK, odnosno „Kazalište u koferu“ svojim će predstavama i radionicom uveličati klaunesa, glumica, lutkarica, neverbalna umjetnica, pedagoginja i štošta još Marijana Matoković! S Marijanom smo porazgovarali o predstavama s kojima stiže na Silbu, o radionicama na koje ide diljem svijeta, o važnosti cijeloživotnog učenja, o... svemu i svačemu