"EVANĐELJE" U HNK
Pippo Delbono: "Vjera je spoznaja da smo svi isti"
U petak, 11. prosinca u zagrebačkom HNK održat će se praizvedba predstave "Evanđelje" u režiji Pippa Delbona
Objavljeno: 7.12.2015. 4:15:06
Izvor: kritikaz.com
Autor: Kritikaz.com
"Evanđelje" / Mara Bratoš

Jimi Hendrix, Madame Bovary, nogomet, Poncije Pilat, tradicionalna crnačka duhovna glazba, izbjeglice, obespravljeni i drugačiji... samo su dio elemenata, uz Evanđelje kao polazišnu točku preispitivanja vjere, na kojima ugledni talijanski umjetnik, kazališni i filmski redatelj Pippo Delbono kreira projekt "Evanđenje" u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu. Praizvedba će se održati u petak, 11. prosinca, a slijede izvedbe 12., 14., 15. i 16. prosinca.

Nizom prizora, popraćenih vlastitim videozapisima, Delbono stvara kolaž scena u kojima se izvođači uz pomoć dijelova Evanđelja, kao osnovne poruke i navještenja (kršćanske) vjere, te poznatih elemenata pop kulture referiraju na krize i devijacije suvremenoga doba.

"Vjera je velika moć. Duboko vjerujem u jednakost svih ljudskih bića. Samo malom promjenom perspektive uvidjet ćemo kako smo svi isti. Ta spoznaja, e, to je vjera. To je kao gledanje kroz objektiv kamere ili kao gledanje kroz ključanicu. Treba otvoriti vrata jer kroz ključanicu vidimo samo fragmente, poput  slučaja dječaka izbjeglice koji se utopio i ganuo  nas, a sutradan je sve bilo zaboravljeno. To nije vjera, nego sentimentalizam. Vjerovanje je ljubav i otvaranje', kaže Pippo Delbono.

Evanđelje izvode članovi ansambla Drame i Baleta zagrebačkoga HNK: Nina Violić, Alma Prica, Mirta Zečević, Zrinka Cvitešić, Tatjana Hrvačić-Gašparac, Franjo Kuhar, Iva Mihalić, Vlasta Ramljak, Danijela Zobunđija. Pored njih, Evanđelje će izvoditi i članovi Orkestra i Zbora HNK-a u Zagrebu, što znači da taj projekt djelomice uključuje sva tri kazališna ansambla.

Osim članova HNK, u projektu sudjeluju i članovi kazališne skupine Pippa Delbona, koja uključuje društveno marginalizirane pojedince, poput, Bobňa koji je nijem, Nelsona Lariccie koji je beskućnik te Gianlucu Ballarea koji ima Downov sindrom – sve redom dugogodišnji Delbonovi suradnici. Na taj način Delbono već godinama svojem umjetničkom djelovanju daje snažan angažirani kontekst te oštro upozorava  na diskriminaciju drugačijih i društveno neprihvaćenih.

"Moramo učiti od tih neobičnih ljudi zato što oni znaju tajnu kako postojati na određenome mjestu. Kada Bobň samo sjedi na pozornici, to nije emotivno, to je jednostavno lucidna refleksija, a s njim radim već dvadeset godina. Ako počnemo stavljati umjetnost na prvo mjesto, to može promijeniti povijesnu perspektivu. Shvatit ćemo da je među tim ljudima koji su prošli pakao, mnogo važnih umjetnika, ljudi koji su povezani s nečim što smo mi izgubili. Kada idem u domove izbjeglica ili u logore, više ne odlazim onamo kako bih njima pomogao, idem pomoći sebi. Ludilo je svugdje oko nas, čak i u kazalištu, a boraviti s njima, to je Evanđelje", dodaje Delbono.

Evanđelje je projekt koji nastaje u okolnostima neuobičajenima za Delbona. Naime, riječ je o iznimnoj situaciji u kojoj se Delbono susreće s institucionalnim kazalištem; dosad je samo jednu predstavu radio unutar repertoara, i to s glumcima Rezidenz Theatrea u Njemačkoj. Ovo je pak prvi projekt u kojem kombinira izvođače vlastite kazališne skupine i one iz drugoga  kazališta, zagrebačkog HNK.

Tu intrigantnu i emotivnu predstavu koju krasi autentičan senzibilitet Delbona, prati originalna glazba renomiranoga skladatelja Enza Avitabilea.