Suradnjom Kazališta Mala scena i Udruge „Sve ostalo je glazba“ na pozornicu Male scene postavljena je (30.3.2017.) kratka opera „Pimpinone“ njemačkog kasnobaroknog skladatelja Georga Phillipa Telemana (1681.-1767.) u režiji Frane Marije Vranković. Povod je, pretpostavljam, kratkoća opere kojom će tri sopranistice pjevajući ulogu Vespette diplomirati (Valentina Mekovec, Maja Mužar i Manda Sviben) te obilježavanje 250. obljetnice skladateljeve smrti.
Priča o prijetvornoj služavci koja se uspije udati za svojeg poslodavca kojem potom zagorčava život praizvedena je kao komični intermeco u hamburškoj Oper am Gaensemarkt 1725. (kasnije očito posluživši kao poticaj Pergolesijevoj komičnoj operi, također intermecu, „Služavka gospodarica“ 1733.). Libreto za Pimpinonea napisao je Johann Philipp Praetorius pa su arije i dueti na talijanskom jeziku, dok su recitativi na njemačkom (zbog popularnosti na hamburškom idiomu).
Izvedba u kazalištu Mala scena odvija se uz klavirsku pratnju Ivana Pernickog, u kostimima Anamarije Filipović-Srhoj i na sceni koju je oblikovala Marta Crnobrnja, a ulogu Vespette je kao svoj diplomski rad pjevala Manda Sviben (uz Josipa Rošu kao Pimpinonea) 5. travnja 2017.
Cijela situacija je osuvremenjena pa usamljeni kompjuteraš preko telemarketa zapošljava čistačicu koja zahvaljujući njegovom profilu na Facebooku saznaje da je bogat i odlučuje se za njega udati. Budući da je ona manipulatorica, ubrzo se uloge mijenjaju i Pimpinone posprema stan, a Vespetta (u prijevodu „osica“) se provodi (uglavnom u kupovini). Budući da je u ovom trenutku nestalo pratećeg prijevoda, teško mi je reći koje su „teške“ riječi pale među njima... uglavnom, jadni moj Pimpinone!
Svakako je zanimljivo bilo „ugrađivanje“ suvremenih situacija i predmeta u ovaj poznati muško-ženski odnos jer time nije narušen niti protok zbivanja niti glazbena osnova priče. Vjerujem da je Manda Sviben svojom malom opakom Vespettom diplomirala, jer je njezin scenski nastup bio vrlo dobar i logično je očekivati daljnji razvoj.