KAZALIŠTE SLIJEPIH I SLABOVIDNIH "NOVI ŽIVOT": "KLUPKO"
Ljudi velikih očiju
Predstava 'Klupko', Kazališta slijepih i slabovidnih Novi život zabavna je i dinamična, pravi pučki komad u najboljem smislu te riječi
Objavljeno: 19.12.2017. 2:05:51
"Klupko" / Promo / Novi život

Zagrebačko Kazalište slijepih i slabovidnih „Novi život“ u svojem nazivu sadrži suštinu onih koji u njemu djeluju: tjelesnu manu (ili kako oni to krasno opisuju: drugačiju percepciju) i veliko oduševljenje pri stvaranju. Njihov repertoar vrlo često sadrži komedije (mada nisu neskloni  tragičnim djelima) i nisam srela niti jednog redatelja/ljicu  koji ne bi o njima govorio/la s oduševljenjem: te marljivi, te spremni na eksperiment, te neumorni. A to se može vidjeti i na njihovim predstavama, čije eventualne tehničke mane vrlo brzu prikriju entuzijazam i radost igre.

Za najnoviju premijeru (15.11.2017.) u Kazalištu „Vidra“ odabrali su komediju Pere Budaka (1917. – 2008.) „Klupko“ u režiji glumca Željka Duvnjaka. Vrlo slikovitu scenografiju ličkog gradića na izuzetno funkcionalan način složila je Marta Crnobrnja, dok ih je primjereno odjenula Hana Letica. „Klupko“ je zgodna i jednostavna komedija u kojoj se vrlo brzo pohvataju međusobni odnosi i mada se zaplet temelji na prevari, nitko nije istinski zločest.

Ono što me je uvijek zapanjivalo kod ovih glumaca je suptilnost njihovih pokreta kojima markiraju predmete i osobe u svojoj okolini te tako možemo mirno promatrati  njihovo kretanje preko prepreka. Glavni lik krčmarice Rože glumi sjajna Dajana Biondić, nezaobilazni protagonisti većine predstava su srčani Vojin Perić (inače motor cijelog kazališta i pokretač zanimljivog festivala „Blind in Theatre“) i neumorna Anita Matković, dok isprepletenosti odnosa doprinose Suzana Bliznac, Milenko Zeko, Ružica Drenski, Igor Kučević, Ružica Domić-Lalović i Marijo Glibo. Veliko priznanje moram odati njihovom pridruženom članu, mladom glumcu s druge strane tame, Matiji Majoru, koji se svojom suzdržanom pokretljivošću vrlo dobro uklopio u opći  dojam predstave.

Predstava je zabavna i dinamična, pravi pučki komad u najboljem smislu te riječi. Kao što reče onaj malecki :“Samo se srcem dobro vidi“.