U okviru Festivala novog cirkusa i Rendez-vous, festivala Francuske u Hrvatskoj, 9. rujna u ZKM-u će gostovati Lonely Circus s hvaljenom predstavom "Fall Fell Fallen". Uoči gostovanja donosimo dio promotivnog intervjua s ključnom osobom skupine Sébastienom Le Guenom, u kojemu je riječ o eksperimentalnom konceptu "elektrocirkus".
Elektrocirkus je temeljen na Vašoj suradnji s glazbenikom Jerômeom Hoffmanom, kako ste vas dvojica počeli raditi zajedno? Odakle je niknula ideja elektrocirkusa?
Na samome početku, Jerôme je počeo raditi na soundtracku za predstavu nazvanu „Le Galop du Girafon“ u kojoj se koristila ogromna bučna željezna konstrukcija (isto kao u „Le Poids de la Peau“). Od zvukova konstrukcije teško smo čuli soundtrack i htjeli smo da konstrukcija bude posve tiha, ali Jerôme je rekao: „Hej, slušajte konstrukciju, sve te zvukove... Zar ne možemo s time napraviti glazbu??“ To je bio sam početak elektrocirkusa.
Što vas je inspiriralo da napravite „Fall Fell Fallen“, možda neki usponi i padovi u privatnom životu?
Željeli smo da publika zamišlja što god želi. Jest, naši su osobni životi inspirirali, obojili „Fall Fell Fallen“, osobito događaji iz mojega života tijekom probi za predstavu, ali i mnogo što iz Jerômeova života, no zapravo se nadamo da će životi svih ljudi naći vezu s ovom predstavom. Nije potrebno znati što je što točno i što znači da biste gledali i, što je još važnije, osjetili naš rad. Neke ljude zahvati mračna strana, druge više humor, eksperiment, sama glazba... Neke možda sve zajedno, a nadamo se da jako mali broj ljudi ne zahvati ništa. Sve što možemo reći je... Pođite s nama... Gledajte i slušajte, na ovom pedesetominutnom putovanju s nama!
Koje cirkuske tehnike i umijeća koristite u „Fall Fell Fallen“ te kako glazba komunicira s njima? Kako jedno drugo inspirira?
Uvježban sam kao hodač po žici te sam mnogo radio na ideji opadanja (što daje drugo značenje nazivu „Fall Fell Fallen“) svih osjećaja i vizualnih osjeta ove umjetnosti. Zamišljao sam različite padajuće strukture ili igre i počeo sam raditi s tim elementima (možda poput plesača?) istovremeno osluškujući njihove vlastite zvukove, njihovo disanje. Kakve su osjete, kakve slike sugerirali. Zapravo mi je teško raditi u tišini. Glazba, zvuk je već ondje. Tišina zapravo i ne postoji, posebno za ljudsko biće. Samostalno i sa Jerômeom nastojim uhvatiti pojedinačne zvukove svih sekvenci pokreta. Jerôme je od samog početka bio ondje sa svojim mikrofonima, ali i spreman reagirati i odgovoriti na moje prijedloge. To je zaista igra među nama. Ne samo cirkus, ne samo elektroakustična glazba: elektrocirkus!
Gostovanje Lonely Circusa u ZKM-u organizira Mala performerska scena kao dio Festivala novog cirkusa i manifestacije Rendez-vous festivala Francuske u Hrvatskoj, uz podršku Ministarstva kulture, Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Veleposlanstva Francuske u Hrvatskoj, Francuskog instituta, Grada Zagreba, te Turističke zajednice grada Zagreba. Rad udruge u 2015. godini podržava i zaklada Kultura nova.