"KEIN LICHT", HNK ZAGREB, 7., 8. I 9.11.
30.10.2017. 2:18:42h
Operno čudo koje je okupilo nobelovku, nuklearku, Trumpa i raspjevanog psa
Od 7. do 9. studenog gledatelji u zagrebačkom HNK-u moći će uživati u suvremenoj 'anti-operi' nagrađenoj najvažnijom opernom nagradom Fedor, 'Kein licht', nastaloj po tekstu nobelovke Elfride Jelinek u koprodukciji zagrebačkog HNK-a i nekoliko najvažnijih europskih opernih kuća
Izvor: kritikaz.com
Autor: Igor Tretinjak
"Kein licht" / promo - HNK Zagreb

Suvremena opera „Kein licht“ nastala je u koprodukciji zagrebačkog HNK-a i nekoliko značajnih europskih opernih kuća: Opèra Comique, Ruhrtriennale u Duisburgu, Opéra National du Rhin, Festival Musica de Strasbourg, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Münchner Kammerspiele, Francuski Institut za istraživanje i koordinaciju akustike/glazbe – IRCAM, Ansambl Lucilin. Praizvedena je u rujnu na festivalu Ruhrtriennale, a dosad su je vidjele i publike u Strasbourgu i Parizu, prateći je ovacijama koje su počesto stvarale atmosferu rock koncerta.

Oduševljenje publike ne čudi jer riječ je o svojevrsnoj suvremenoj anti-operi koja progovara o nimalo tipičnim opernim temama poput nuklearne energije, ekoloških katastrofa, klimatskih promjena… i Donaldu Trumpu. I sve to iz pera slavne nobelovke Elfride Jelinek, koja je tekst napisala 2011. godine nakon katastrofalne nuklearne nesreće u Fukushimi u Japanu.

Kein licht“ polemizira s operom ne samo na sadržajnom, već i na izvedbenom planu u kojemu se prepliću pjevački i govoreni dijelovi, pokret i vizualni efekti, suze i smijeh… i jedan raspjevani pas, prvi u povijesti HNK-a. Da nije tek riječ o praznom scenskom lavežu i bogatstvu izvedbe zbog nje same, dokazuje i nagrada Fedor koju je predstava osvojila 2016. godine u konkurenciji nove europske operne kreacije.

Jelinekin tekst režirao je Nicolas Stehmann, a glazbu napisao Philippe Manoury. Za razliku od klasičnih opera, Manoury je glazbu gradio i razvijao paralelno s predstavom, stvarajući sa Stehmannom takozvani Thinkspiel, tip izvedbe koja propituje društveno i politički važne i aktualne teme, no ne zadržava se, poput Brechtovog teatra, tek na gledateljevom razumu, već atakirajući na sve dijelove tijela. Otud, valjda, i reakcije poput rock koncerta.

Hrvatska premijera predstave održat će se u utorak, 7. studenog, a gledatelji je mogu pogledati i 8. i 9. studenog. U predstavi nastupaju solisti Sarah Maria Sun, Christina Daletska, Olivia Vermeulen, Lionel Peintre, te članovi Zbora Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu Tamara Cipek, Dolores Leko, Siniša Galović, Antonio Brajković / Lidija Mađerčić, Kristina Anđelka Đopar, Dario Ćurić, Leo Beslać uz glazbenu pratnju Ensemble United instruments of Lucilin.

 

ImpressumUvjeti korištenjaSuradnja sa portalomOglašavanje/Predstavljanje ponude
AUTORSKA PRAVA!

Svi tekstovi, slike, zaštićeni trgovački znaci te s bilo koje druge osnove zaštićeni "objekti/subjekti" zakonom o autorskim ili drugim pravima postavljeni na ovom portalu u vlasništvu su izvora navedenog uz određenu sliku ili tekst te su objavljeni uz odobrenje nositelja autorskih prava. Svi materijali s izvorom Kritikaz.com u vlasništvu su našeg portala i mogu se koristiti isključivo uz pismeno odobrenje uredništva portala. Korištenjem, odnosno pregledavanjem našeg portala slažete se s uvjetima korištenja portala.

PRAVNA NAPOMENA!

Portal kritikaz.com koristite na vlastitu odgovornost.

© Domagoj Skledar & Igor Tretinjak, 2015 ~ 2018, All rights reserved