AUZVINKL I STUDIO EXIT: "BAŠ TI BAŠ TU"
27.3.2019. 6:28:20h
Privremeni život
Iako je ideja vrlo dobra, a Vanja Matujec neupitno dobra glumica, predstava 'Baš ti baš tu' djelovala je dramaturški slabašno, prizori nepovezani, a sama izvedba pomalo mlaka

Suradnjom Umjetničke družineAuzvinkl“ (Zagreb) i Studija „Exit“ (druga scena zagrebačkog Teatra Exit) nastala je monodrama „Baš ti baš tu“ u režiji Brune Bebić (5.12.2018., osvrt na predstavu 26.1.2019.). Niz priča iz zbirke „No One Belongs Here More Than You“ američke multimedijalne umjetnice, performerice, književnice i filmske autorice Mirande July (1974.) u prijevodu Mime Simić i dramatizaciji  same izvođačice, glumice Vanje Matujec (1962.) nude  spektar različitih događaja i emotivnih stanja jedne žene u  jednom običnom životu.

Poznato je da nikakva mašta ne može natkriliti stvarnost pa tako epizode koje se nižu pred nama istovremeno su moguće i neobične: od podučavanja staraca plivanju na kuhinjskom podu preko „pozadinskog statiranja“ u filmu do raznih akcija pronalaženja smisla u svakodnevnim radnjama. Početni natpis na običnom kartonu u rukama glumice obavještava „Sada sve počinje“ a završni poručuje  „Nemojte odustati“: jedna tužna žena pokušava prognati tugu i osamljenost iz svojega života u zamjenu za…?

Vizualni dio predstave je zanimljiv – u malom prostoru pretrpanom kutijama kreće se žena čija nam odjeća dočarava promjene (scenografija i kostimi Zdravka Ivandija Kirigin), pri čemu svjetlo ima važnu ulogu (Saša Mondecar), a izvrsna glazba (Max Juričić i bend „Plesač  sporog stepa“) najbolji je dio ove predstave. Naime, mada je ideja vrlo dobra, a Matujec neupitno dobra glumica, predstava je djelovala dramaturški slabašno, prizori nepovezani (znam da se radi o pričama, ali zato nisam čitala pojedine priče nego gledala cjelovitu predstavu), a sama izvedba pomalo mlaka, da ne kažem nevoljna (usprkos  pjevanju, plesu, improvizacijama). Dakako,možda se drugima nije takvom činila, ali znajući što bih mogla dobiti od ovakve glumice, nisam se mogla oteti dojmu da su mi očekivanja iznevjerena – a to je ipak u konačnici moj problem.