51. PIF: PERIFERIA, "GUYI-GUYI"
Jako slatka krokopatka
Vrlo duhovit tekst, zgodne lutke i scenografija te izvrsne, komunikativne lutkarice čine toplu krokodilsku priču 'Guyi-Guyi' vrlo šarmantnom
Objavljeno: 25.10.2018. 8:23:59
"Guyi-Guyi" / pif.hr

51. međunarodni festival kazališta lutaka – PIF (za one koji se možda čude, radi se o skraćenici nastaloj prema davnom imenu spomenutog Festivala (1968., Pupteatra Internacia Festivalo) kada su predstave igrane na esperantu) u Zagrebu (15. – 21.9.2018.) okupio je u natjecateljskom programu 16 predstava domaćih i stranih kazališta, skupina i pojedinaca, te nekoliko izvedbi u pratećem programu, najčešće na otvorenom.

Iz španjolskog grada Murcia došlo je kazalište „Periferia“ s predstavom „Guyi – Guyi“ (18.9.2018.) koju je prema slikovnici tajvanskog književnika Cheh-Yuan Chena (1975.) režirao Juan Manuel Quinonero. Priča je to o malom krokodilu koji se (zabunom valjda) izlegao među pačićima i nesvjestan svoje naravi, vrlo dobro funkcionira unutar „svoje“ obitelji.

Iako je velik i zelen, on se približava izgledu „svojih“ stavljajući perje na glavu, mada mu ne ide kvakanje i on govori „guyi, guyi“. Iako je u naslovu naznačeno da se radi o „još jednom Ružnom pačetu“, a i mama patka im prepričava tu pripovjetku, ipak to nije pravo stanje jer je naš mali kroki voljen i prihvaćen od pačje obitelji: majka je vrlo brižna, a brat i sestra skloni igri. Ipak, prekršivši zabranu, jednog se dana Guyi -Guyi zatekne u svojem prirodom okruženju i spozna da je – krokodil. Zgrozi ga pomisao da bi trebao jesti patke i da mu je perje na glavi višak... „To kvak or not to kvak“ pita se naš zbunjeni hamletovski krokodilčić.

Vrlo duhovit tekst (posebice zavrzlama sa zbunjenim lovcima na krokodile zahvaljujući kojoj naš Guyi-Guyi odlučuje da će biti oboje, odnosno da je krokopatka), zgodne lutke i scenografija te izvrsne, komunikativne lutkarice (Mariso Garcia i Iris Pascual) čine ovu „toplu krokodilsku priču“ vrlo šarmantnom. Bila bi još bolja da su se neki odsječci skratili, ali  prema tradicionalnoj pifovskoj mudrosti, „nemreš sve“.