43. MOT: JO STROMGREN KOMPANI, „BOLNICA“
24.10.2018. 1:34:44h
Opasno je biti bolestan
Čudesna i zastrašujuća predstava 'Bolnica' svakome nudi mogućnost vlastite interpretacije viđenog: ja sam odahnula što nisam bolesna
"Bolnica" / Knut Bry

43. MOT, Međunarodni kazališni festival u Skoplju (20.-28.9.2018.) ugostio je čuvenu nezavisnu nordijsku skupinu JSK – Jo Strømgren Kompani i njihovu jednako čuvenu predstavu „Bolnica“ (26.9.2018.) u režiji Joa Strømgrena, koju resi informacija da je to prva JSK-ova predstava u kojoj nastupaju isključivo žene (2005.).

JSK postoji od 1998. i uvijek je nastojala koristiti različite performativne tehnike i metode ispreplićući kazalište, ples, humorističke ispade i neočekivane poteze – multimedijalna na tragu samog utemeljitelja (koreograf, redatelj, pisac) i njegovih promišljanja od prvih ambicija da bude drugačiji od svih preko povezivanja s institucionalnim kazalištima do međunarodne suradnje.

U prostoriji hladnih zelenih zidova s krevetom i dva ormara za skladištenje lijekova (Jo Strømgren) nalaze se tri bolničarke (Guri Glans, Gunhild Aubert Opdal, Ingri Enger Damon) koje nemaju pacijente, što ih izbezumljuje pa se one same ili međusobno ozljeđuju kako bi i dalje mogle „normalno“ funkcionirati. Nakon što su uspjele otvoriti ormar sa zalihama tableta, njihov život postaje dinamičniji jer tablete imaju različite učinke: jedna naglo zaspi, drugu ne služe noge pa hoda kao u nijemoj komediji, treća...

Sve što se odvija pred nama je okrutno i tužno istovremeno, komunikativno usprkos izmišljenom islandskom jeziku, izvedeno kroz pokrete u plesnom i realističnom izičaju, groteskno u očaju i nemoći koju ne razumijemo. Što se dogodilo i zašto? Zašto je bolnica napuštena? I jesu li bolničarke žrtve ili napadači? Jesu li fotografije muškaraca na zidu njihovi zdravi ili preminuli pacijenti?!

Čudesna i zastrašujuća predstava „Bolnica“ svakome nudi mogućnost vlastite interpretacije viđenog: ja sam odahnula što nisam bolesna.