29. POLETNI LUTKOVNI PRISTAN: THEATER DES LACHENS, "VJETRIĆ"
Vjetrić je žalostan
Korištenjem raznih pomagala, sjajnom glumačkom igrom i primjenom animacijskih vještina te uz izvrsnu vizualizaciju, predstava 'Vjetrić' može privući publiku različitih naraštaja jer omogućuje svakome da pronađe nešto za sebe
Objavljeno: 6.9.2018. 1:35:05
"Vjetrić" / Boštjan Lah

Gostovanje njemačkog »Theater des Lachens« (Kazališta smijeha) iz Frankfurta na Odri u sklopu 29. međunarodnog festivala kazališta lutaka »Poletni lutkovni pristan« u Mariboru (26.8.2018.) donijelo je malo drugačiju estetiku u odnosu na prije viđene predstave.

Priča Biance Duemmler »Vjetrić« u režiji Torstena Gessera, likovnoj zamisli (scenograf, kostimograf i oblikovatelj lutke) Christofa von Buerena i izvedbi Bjoerna Langhansa i Arkadiusza Porade klasična je obrada motiva o snazi slabih. Naime, vjetrić je jako žalostan jer je osamljen i ne zna kako proizvesti istinsko puhanje, a njegova dva jaka i moćna vjetrovita brata, Sjevero-istočni i Jugozapadni, imaju puno obaveza: izazivaju snijeg i led odnosno toplo vrijeme ispunjeno cvijećem pa zbog svojih stalnih nadmetanja ne mare za Vjetrić.

Dok su moćni vjetrovi glumci (topli odjeven u crvenkasti neorenesansni kostim, hladni u plavkasto odijelo s frakom i obiljem džepova), Vjetrić je lutak s velikim naočalama i šiškama, prototip malog zbunjenog dječaka. Moćni se vjetrovi natječu, mada je jasno da će hladnoća nadjačati šarenilo cvijeća (kada je Južni vjetar rasporedio svoje teglice s vrtećim »cvjetovima«, čuo se komentar iz publike: »Kak je to lepo, ej«), pa se publika (4+) često vrlo navijački opredjeljivala za Južni vjetar. Nakon što su oba vjetra »ispucala« sve svoje argumente – dim, grmljavinu, snijeg, vjetrovitost (osam malih i jedan veliki ventilator) – napokon su se posvetili malom žalosnom bratu. Odlučili su ga naučiti kako da postane pravi vjetar pa su potom sva trojica uživala u zajedničkoj učinkovitosti.

Mada se radi o vjetrovima, priča prikazuje odnos među braćom koja paradiraju svojom snagom, ali se ujedinjuju zbog  pomoći najslabijem. Korištenjem raznih pomagala, sjajnom glumačkom igrom i primjenom animacijskih vještina te uz izvrsnu vizualizaciju, predstava »Vjetrić« može privući publiku  različitih naraštaja jer omogućuje svakome da pronađe nešto za sebe.