"KREKET" NA KKTUZ-u
10.8.2016. 10:41:58h
Ovdje smo došli dragovoljno...
Kazališni dio jedanaeste manifestacije Ka kultura u tučepskim zaseocima otvorila je izvrsna predstava 'Kreket', nastala u koprodukciji Teatra Exit i Scene Gorica i režiji Renea Medvešeka
"Kreket" / teatarexit.hr

Već cijelo desetljeće neumorni Ivica Mijačika dovodi glumce, glazbenike, pjesnike, slikare i publiku na obronke Biokova u zaseoke iznad Tučepa kako bi se družili i udružili oko umjetnosti. Manifestacija je nazvana Ka kultura u tučepskim zaseocima i od sredine srpnja se odigrava svakog petka na jednoj od  šest otvorenih pozornica „ugrađenih“ među kamenim kućama, počinjući  prisegom gledatelja: „Ovdje smo došli dragovoljno...“ (više o ovogodišnjem KKuTZ pročitajte ovdje)

Kazališni dio ovogodišnje, jedanaeste manifestacije počeo je  22. srpnja  u  zaseoku Podpeć s predstavom „KreketDavida Mameta u režiji Renea Medvešeka. Premijera ove izuzetne, iako premalo igrane predstave, bila je 2013. u koprodukciji zagrebačkog Teatra Exit i Scene Gorica iz Velike Gorice.

Priča je to o princu kojeg vještica zbog neposlušnosti pretvara u žapca, a povratak u ljudsko obličje moguć je, kako to obično biva, poljupcem prostodušne djevojke. No princ-žabac ne očajava, nego odabire običnu mljekaricu, dragu djevojku, koju pokušava nagovoriti da ga poljubi (ne smije pri tome otkriti da je to način skidanja čarolije).

Uglavnom, među njima  se razvija prisno prijateljstvo i kroz brojne razgovore otkrivaju istinske životne vrijednosti (kako to Rene Medvešek uvijek čini pri odabiru i oblikovanju predstava). Treći lik je vjerni sluga Mato, koji ostaje uz svojeg preoblikovanog princa...

Princa odlično igra Luka Dragić - promjenom načina govora unosi u lik  infantilnu notu, čime slutimo da  je princ pomalo naivan i nesnalažljiv u praktičnom životu. Kada zapadne u nepriliku, doživljava ju kao nešto pomalo  zasluženo pa njegova preobrazba nije drastična: zelenom kapuljačom pretvara se u žapca (odlično pogođeni kostimi Milene Medvešek). Ivan Grčić vrlo suptilno dočarava odanog i jednostavnog slugu, dok je Mia Anočić-Valentić uvjerljiva kao prijateljski naklonjena djevojka (ona je i zla vještica).

Tanja Lacko vrlo je duhovito osmislila scenu, tako što  je pomoću raznobojnih kvačica za rublje zakvačenim za grane utaknute u tamnozelene staklene boce i domišljato osvjetljene stvorila cvjetnu livadu. Fabijan Pavao Medvešek uz gitaru pjeva skladbe Bebe na Vole, no pjesme su malo preduge pa nepotrebno usporavaju ritam ove, zaista izvrsne predstave.