ZKM: "FOLK ACTS"
15.5.2016. 6:23:24h
U kafanu nitko ne dolazi jer je sretan
Duhovitošću, šarmom i uvjerljivošću, akademska glumica i kavanska pjevačica, pokazale su u predstavi ZKM-a 'Folk Acts' da imaju slične ciljeve: obje nam žele prenijeti emociju. I da se same dobro osjećaju
Izvor: kritikaz.com
Autor: Olga Vujović
"Folk Acts" / zekaem.hr

U petak 13. svibnja 2016. u predvorju Zagrebačkog kazališta mladih u 22 i 30, neuobičajenom terminu za kazališne predstave, počela je premijerna izvedba performansa pod nazivom „Folk Acts“. Kazališna skupina „De Facto“ u svojem višogodišnjem istraživanju odnosa izvođača i publike naslovljenom „On entertainment“, nakon  prošlogodišnje predstave „Born to Please“ u Teatru ITD, osmislila je ovaj projekt kao drugi u nizu. Saša Božić i Petra Hrašćanec ispričali  su priču o dvije izvođačice čiji je posao naoko različit, no ipak s istim predznakom - nastup pred publikom i kako se pri tome same osjećaju. 

Glumica Nataša Dangubić uvjerava nas u svoju nelagodu pri svakom nastupu, tumačeći kako radi „po narudžbi“ ( a projekt „Folk Acts“ naručio  je Mario Gigović kao svoj diplomski rad iz Produkcije) i kako se publika ne osjeća dobro, ako se izvođač ne osjeća dobro. Na duhovit  način je prikazala svoje pripreme za ulogu, odnosno kako je istraživački obilazila klubove u kojima se sluša folk glazba. 

U tim svojim „istraživanjima“ srela je i kavansku pjevačicu Višnju Vitas, koja već trideset godina pjeva po kavanama, ne osjeća nelagodu niti tremu i  na pozornici se osjeća dobro jer „zna što radi“ . Pjeva ono što razumije, želi prenijeti emocije („U kafanu nitko ne dolazi jer je sretan“) i pri tome, naravno, želi zaraditi („Ako si ga bocnuo u emociju, bocnuo si ga u novčanik“). I dok se glumica Nataša neprestano presvlači (scena i kostimi Zdravka Ivandija Kirigin), pjevačica Višnja u dizajnerski podrapanim trapericama, crnoj majici i crvenim cipelama na visokoj peti opušteno odgovara na pitanja, pjeva, čita znanstvene analize o pojmu folk glazbe.

Pitanje: „Je li Višnja opuštena jer nastupa u svoje ime, a ja Nataša radim po  narudžbi i uvijek sam netko drugi?“ prilično logično proizlazi iz priče, nastupa i koncepcije predstave. Jer, iako Nataša Dangubić odlično pjeva i uvjerljivo nas vodi kroz svoje osjećaje, Višnja Vitas je autentična i svoja, pa i ako ne marite za tu vrstu glazbe, spremni ste poslušati njezin poziv „Gore rukice!“. Duhovitošću, šarmom i uvjerljivošću, akademska glumica i kavanska pjevačica, pokazale su da imaju slične ciljeve: obje nam žele prenijeti emociju. I da se same dobro osjećaju!


Višnja Vitas: "Ne vidim ja druge"

 

ImpressumUvjeti korištenjaSuradnja sa portalomOglašavanje/Predstavljanje ponude
AUTORSKA PRAVA!

Svi tekstovi, slike, zaštićeni trgovački znaci te s bilo koje druge osnove zaštićeni "objekti/subjekti" zakonom o autorskim ili drugim pravima postavljeni na ovom portalu u vlasništvu su izvora navedenog uz određenu sliku ili tekst te su objavljeni uz odobrenje nositelja autorskih prava. Svi materijali s izvorom Kritikaz.com u vlasništvu su našeg portala i mogu se koristiti isključivo uz pismeno odobrenje uredništva portala. Korištenjem, odnosno pregledavanjem našeg portala slažete se s uvjetima korištenja portala.

PRAVNA NAPOMENA!

Portal kritikaz.com koristite na vlastitu odgovornost.

© Domagoj Skledar & Igor Tretinjak, 2015 ~ 2019, All rights reserved