"BAJKA O ŽAR PTICI" U "ŽAR PTICI"
Kazalište je Feniks ptica
Oproštajna premijera dugogodišnje ravnateljice Žar ptice, Marije Sekelez, "Žar ptica", u režiji Ivice Boban, raskošna je i dinamična, iako su neki dijelovi malo predugi, poput uvodnog plesa Žar ptice (usprkos upečatljivosti)
Objavljeno: 19.3.2016. 3:35:52
"Bajka o Žar ptici" / Novković / Žar ptica

Glumica Marija Sekelez „zamrznula“ je svoju glumačku karijeru i prihvatila se vođenja Gradskog kazališta „Žar ptica“ u Bijeničkoj 97, u kutu, nikom na putu. A jadna ti, mislili su njezini prijatelji i poklonici, očito slabi poznavatelji njezine upornosti i volje. Jer nakon šesnaest godina, ona u proljeće 2016. ostavlja (zakon) programski i glumački uređeno kazalište, omiljeni Festival besplatnih predstava za vrijeme proljetnih školskih praznika i dobre vibracije. Zato ne iznenađuje da je upravo predstava „Bajka o Žar ptici“ (tekst je prema legendama o Feniks ptici, ruskoj bajci i poemi „Sabor ptica“ napisala i dramaturški obradila Ivica Boban) u režiji Ivice Boban (1942.) bila njezina oproštajna premijera (12.3. 2016.).

Priča o trojici braće koja odlaze u potragu za ukradenim zlatnim jabukama iz vrta njihova oca kralja, ali i za Žar pticom, priča je o zlu (dvojica starijih su zli i pridružuju se razbojnicima) i dobru (najmlađi Ivan koji svima pomaže), o ustrajnosti i potrebi za ljepotom, dobrotom, prijateljima i ljubavi. Budući da je tekst sastavljen od nekoliko raznorodnih komponenata, povremeno se gubi temeljna nit, no djeca nesumnjivo pronalaze onaj dio koji im je blizak.

Kombinacijom video projekcija (Tomislav Krajcer) i izvrsnog drveta sa zlatnim jabukama osmišljena je scenografija (Zdravka Ivandija Kirigin) koja ostavlja dovoljno prostora prilično velikom glumačkom ansamblu. Skladatelj je Damir Šimunović, kostimograkinja Sandra Dekanić, a zamjetan je posao napravila koreografkinja Blaženka Kovač Carić, posebice u plesu Žar ptice (Ivana Boban). Zbog složenosti zbivanja gotovo  svi glume po nekoliko uloga pa evo ansambla: Berislav Tomičić, Ivan Čuić (najstariji sin Borna), Matija Šakoranja (srednji sin Aron), Mateo Videk (najmlađi sin Ivan), Zoran Pribičević, Ante Krstulović,Ana Marija Vrdoljak, Gorana Marin, Romano Nikolić i Vini Jurčić.

Predstava je raskošna i dinamična, uz napomenu da su neki dijelovi malo predugi, poput onog uvodnog, odnosno plesnog Žar ptice (usprkos upečatljivosti).