HNK ZAGREB: „TURANDOT“, 18. SVIBNJA
Posljednja opera velikog Puccinija za kraj bogate sezone
U zagrebačkoj će se Operi 18. svibnja održati posljednja ovosezonska operna premijera, Puccinijeva 'Turandot', pod ravnanjem maestra Marcella Mottadellija
Objavljeno: 17.5.2018. 2:02:43
Autor: I. T.
"Turandot" / hnk.hr

Okrutna kineska princeza Turandot prisiljava svoje potencijalne plemenite prosce da odgovore na tri zagonetna pitanja. Već je mnoge pogubila kad se Nepoznati princ (mladi Calaf), koji skriva svoje ime, beznadno zaljubi u nju.

Iako ga svi preklinju neka odustane, on ipak pristaje odgovarati na zagonetna pitanja, a kada uspije, želi smekšati Turandot ljubavlju, ne želeći je silom dobiti za ženu. Poslije mnogih dramatičnih događanja Calaf i Turandot izlaze pred narod, koji slavi ljubav jer je uspjela pobijediti hladnu i ponosnu princezu. Ova vrlo raskošna i popularna Puccinijeva tročinska opera prepuna je prekrasnih arija i sugestivnih prizora u kojima se izmjenjuju velike scene s komornim prizorima punim dramatike i napetosti, dočaravajući svijet daleke Kine.

Turandot“ je posljednja opera velikoga talijanskog skladatelja Giacoma Puccinija koju, shrvan teškom bolešću i smrću 1924., nije uspio dovršiti. Operu je dovršio skladatelj Franco Alfano dvije godine kasnije. U nastojanju da se odmakne od verizma, Puccini je posegnuo za njemačkom obradom legende o kineskoj princezi Turandot, koju je prije toga obradio talijanski pisac Carlo Gozzi, dok se ishodišna priča temelji na starome perzijskom epu iz 12. stoljeća. Libreto su, surađujući sa skladateljem, napisali Giuseppe Adami i Renato Simoni.

Predstava  je nastala u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Associazione Arena Sferisterio – Macerata Opera Festivala, kao kreativni projekt Ricci / Forte-a, u režiji Stefana Riccija, scenografiji i oblikovanju svjetla Nicolasa Boveyja, kostimografiji Gianluce Sbicce, zborovođa je Luka Vukšić, scenski pokret je napravila Marta Bevilacqua, asistenti dirigenta su Darijan Ivezić i Ivan Josip Skender, asistentica redatelja Liliana Laera, asistent kostimografa Gianluca Carrozza.

U predstavi nastupaju Rebeka Lokar / Tanya Ivanova (Turandot), Božimir Lovrić / Tvrtko Stipić (car Altoum), Renzo Zulian / Kamen Tchanev  (Nepoznati princ - Calaf), Berislav Puškarić / Siniša Štork (Timur, svrgnuti tatarski kraj), Valentina Fijačko Kobić / Adela Golac Rilović (Liù, robinja), Davor Radić / Leon Košavić (Ping, carski ministar), Mario Filipović / Siniša Galović (Pang, carski ministar), Ivo Gamulin / Ladislav Vrgoč (Pong, carski ministar), Neven Paleček / Ozren Bilušić (Mandarin) uz orkestar i zbor Hrvatskoga narodnog kazališta.