LUTKARSKO KAZALIŠTE MARIBOR: "KAJ PA ČE"
2.2.2016. 3:50:33h
O da, kamo sreće da...
Mariborsko kazalište lutaka u predstavi "Kaj pa če" pokazuje što se može kad se zna
"Kaj pa če" / Boštjan Lah

Uzimajući na blagajni Kazališta lutaka u Mariboru  ulaznicu  za predstavu „Kaj pa če“ („Što ako bi“, premijera 1. listopada prošle godine), rekla mi je blagajnica da se radi o predstavi iz davnih vremena „Kada nismo imali ništa i imali smo sve“.

Ovoj zagonetnoj rečenici vrlo brzo se  našlo  objašnjenje, kada su dva „dječaka“ (sjajni Tilen Kožamelj i Filip Šebšajevič k.g.) tražila igračke, budući da se ne znaju i ne mogu igrati bez igračaka. Dvoje odraslih (dugogodišnji predivni  lutkari LGM-a Metka Jurc i Danilo Trstenjak) pokušaju im objasniti da  je „igračka u glavi“. Pantomimom dočaravaju različite likove i situacije, uključuju mlade gledatelje u igre poput „gluhog telefona“, zagonetanja ili otkrivanje suprotnih pojmova . I gle čuda - sva djeca u gledalištu sudjeluju, pjevaju pjesmice i prate sve one igre koje su, u ovoj „naprednoj“ tehnološkoj eri zaboravljene! A naša četvorka neumorno juri iz igre u igru, animira metlu,nudi na uvid prstne lutke, slaže od užeta različite oblike i neprimjetno dokazuje da je doista „igračka u glavi“.

Ovu dinamičnu , dopadljivu i u suštini naglašeno pedagošku predstavu režirao je  Marko Bulc, likovno oblikovao  Damir Leventić, a glazbeno osmislio Damir Avdić. Kada bi Međunarodni festival kazališta lutaka PIF bio opremljen za prijevode, ova bi predstava bila dobrodošla u  programu za najmlađe.