SOUNDED BODIES: IRENA TOMAŽIN ZAGORIČNIK, „JOŠ JEDNA PLAČLJIVA IGRA“
2.12.2019. 17:50:25h
Glas kao lik
Slušati i gledati Irenu Tomažin Zagoričnik posebno je iskustvo i mada je teško precizirati u koju bi je se kategoriju izvedbe uvrstilo, radi se o vrlo zanimljivom i uzbudljivom događaju, istinskom 'ozvučenom tijelu'
"Još jedna plačljiva igra" / LameOh

Četverodnevni međunarodni festival performansa „Sounded bodies“ u Zagrebačkom plesnom centru (9.-12.10.2019.) počeo je nastupom slovenske izvođačice Irene Tomažin  Zagoričnik s predstavom „Još jedna plačljiva igra“. Gledatelji skloni alternativnim festivalskim priredbama vjerojatno se sjećaju njezinog nastupa s još tri izvođačice u predstavi „Mes(t)o glasu“ na Ganz novom festivalu u rujnu 2018.

Iako je plesačica, Tomažin u svojim izvedbama kretanje  nadograđuje različitim glasovnim modulacijama, istražujući odnose između pokreta i glasa, prostora i glasa te  artikuliranih glasova i pukih zvučnih oblika. Spomenuta predstava „Još jedna plačljiva igra“, prema navodima, sadržajno se nastavlja i idejno proširuje na predstavu „Plačljive igre“ iz 2012. (Festival Druga godba, Ljubljana).

Ono što je Tomažin ponudila u ZPC je kombinacija koncerta i istraživanja zvučnih učinaka, ispreplitanje očekivanih i neočekivanih zvukova, te silnu količinu energije kojom ispunjava  prostor. Njezin glas kao da izvire iz cijelog tijela (ne samo grla), obavija sve do kojih dolazi i stvara jednu posebnu homogenu  cjelinu.

Slušati i gledati Irenu Tomažin Zagoričnik posebno je iskustvo i mada je teško precizirati u koju bi je se kategoriju izvedbe uvrstilo, radi se o vrlo zanimljivom i uzbudljivom događaju, istinskom „ozvučenom tijelu“.