KAZALIŠNA DRUŽINA IVANA BRLIĆ MAŽURANIĆ: "LJEPOTICA I ZVIJER"
Zovu ih „aj bi em“
Razumljiva, jednostavna, dinamična i šarmantna predstava 'Ljepotica i zvijer' može djecu podučiti dobroti i ljubavi
Objavljeno: 20.2.2018. 1:14:42
"Ljepotica i zvijer" / Promo / Kazališna družina IBM

Kazališna družina „Ivana Brlić Mažuranić“ iz Slavonskog Broda bavi se od 1980. predstavama za djecu i mlade, a od 2012. su definirani kao „umjetnička organizacija“. Osim što njeguju opus autorice čijim se imenom diče, na njihovom su  repertoaru priče i bajke iz različitih razdoblja i raznih autora, što pokazuje i njihova najnovija predstava (12.10.2017.) „Ljepotica i zvijer“ koju je prema istoimenoj priči Charlesa Parraulta vrlo vješto i uspjelo dramatizirao (i preoblikovao) Matej Safundžić. Uz to je Safundžić, zajedno s autorom scenskog pokreta Brankom Bankovićem, režirao spomenutu predstavu, te interpretira ulogu Zvijeri (gostovanje u zagrebačkom Centru za kulturu Trešnjevka, 28.1.2018.).

Predstava je kombinacija glume i lutaka (sjene, maska, lutke zijevalice, animacija predmeta – Valentina Srnojević, Darija  Vlajnić), pri čemu je glumački dio bolji od animiranog, budući da su lutke pomalo nespretno oblikovane (Valentina Srnojević, uspjelija je  u scenografiji i kostimografiji).

Tekst je izuzetno duhovit  s odličnom karakterizacijom likova i zgodnom izmjenom u odnosu na originalni tekst: naime, Ljepotica ne odlazi u posjet ocu zbog čega Zvijer pati, nego je dodan lik narcisoidnog Borisa (izvrstan Bruno Brinzej) koji prvo udvara Ljepotici (Ena Bašić), a potom je „spašava“ od Zvijeri (srećom i očekivano neuspješno). Osim kao animatorica, Darija Vlajnić vrlo dobro interpretira oca, naočigled se  savijajući pod teretom krivnje (vremenom svjestan sebičnosti zbog koje je svoju kćer osudio na čudan život).

Razumljiva, jednostavna, dinamična i šarmantna (osim spomenutih zamjerki) predstava „Ljepotica i zvijer“ može djecu podučiti dobroti i ljubavi (a i roditelji usput ponavljaju gradivo).