KAZALIŠTE SMJEŠKO: "KAKVA MAJKA, TAKVA KĆI"
"Ne želim se udati, želim biti novinarka"
Zanimljiva priča, jednostavna i nenametljiva režija, glumačka uživljenost i mobilnost čine predstavu 'Kakva majka, takva kći', kazališta Smješko, vrlo gledljivom te dobrim odabirom za gostovanja u očekivano brojnim obljetničkim obilježavanjima Zagorkine smrti
Objavljeno: 14.8.2017. 7:17:27
Mama i kći / Promo fotografija

Nakon što se prošle godine naputovalo Brodom kulture duž hrvatske obale i po otocima, kazalište „Smješko“ (opisano kao putujuće kazalište) pristalo je (7.7.2017.) u sklopu 6. ljetnog diskonta kulture u dvorište Centra za kulturu Trešnjevka s predstavom „Kakva majka, takva kćiFrane Marije Vranković u režiji Jasmina Novljakovića

Predstava se bavi ranim danima novinarke i književnice Marije Jurić Zagorke (1873.-1957.), točnije njezinim odnosom s majkom od rođenja u kuriji Negovec kraj Vrbovca do susreta na sprovodu sestre Dragice (1897.) u Krapini. Zbivanja se odvijaju na  jednostavnoj i funkcionalnoj sceni omeđenoj po duljini s obje strane gledalištem,  na jednom kraju platnom s projekcijama autentičnih fotografija iz Zagorkina života, a na drugom oskudno namještenim ambijentom. Kroz zanimljive i životne  dijaloge pratimo majčinu fiksaciju na muževe nevjere, okrutnost prema maloj kćeri, težnju da joj kći bude uzornog ponašanja (šalje je kumovima koji je tuku da bi postala dama!), ucjenjivanje kako bi Mariju natjerala na udaju, svjedočenje na sudu protiv Marije u brakorazvodnoj parnici...

Mirta Zečević, samo uz pomoć pompozne frizure i otmjene haljine, uspijeva prikazati majčine preobrazbe od supruge i majke koja se nadala ugodnom i udobnom životu do ogorčene i opake žene, neprijateljski raspoložene prema svima pa i prema vlastitoj kćeri. S druge strane, Mia Krajcar kao kći Marija pokušava uvjeriti majku u svoju drugačiju sudbinu („Ne želim se udati, želim biti novinarka“) od uobičajenog ženskog života - u potrebu da uči (postojala je mogućnost odlaska u Švicarsku, koji je majka osujetila) i da radi. Iako uvjerena da „odnos s majkom određuje život“, Marija raskida svaki doticaj s majkom („Pored tebe života nema“) kako bi spasila vlastiti život (nakon što je zbog opakih uvjeta u muževoj kući doživjela nervni slom).

Naslov predstave pomalo zbunjuje jer su svjetonazori majke Josipe i kćeri Marije prilično različiti, no nesumnjivo je upravo taj odnos ispunjen ljubavlju i sukobima u priličnoj mjeri obilježio Zagorkin književni rad u njezinoj stalnoj potrazi za pravdom i ljubavlju. Zanimljiva priča, jednostavna i nenametljiva režija, glumačka uživljenost i  mobilnost čine predstavu „Kakva majka, takva kći“ vrlo gledljivom pa time ujedno dobrim odabirom za različita gostovanja u očekivano brojnim ovogodišnjim obljetničkim obilježavanjima Zagorkine smrti (1957.-2017.).